Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

Πανελλαδικές εξετάσεις, ξένες γλώσσες, ομιλούμενες και μη

Άλλο ένα μάθημα εξέτασης θα έπρεπε να προστεθεί στις πανελλαδικές εξετάσεις, σε όλες τις Ομάδες Προσανατολισμού, και δη: ξένες γλώσσες (βλ. ευρωπαϊκό παράδειγμα). Αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, λατινικά. Σίγουρα θα υπάρχει ποσοστό μαθητών που θα επέλεγε να εξετασθεί στα λατινικά εφόσον θα ήταν και η μοναδική τους ευκαιρία να έχουν διδαχθεί και να δοκιμασθούν σε μάθημα που είτε αργότερα θα τους βγει μπροστά τους στις διάφορες Φιλοσοφικές Σχολές (και από όσα διάβασα στο διαδίκτυο, ήδη και με το τωρινό σύστημα έχουν μεγάλα προβλήματα καθότι αδαείς -έτσι αυτοαποκαλούνται) είτε θα έχουν αναγνωρίσει με τη βοήθεια και τις υποδείξεις του σχολείου ότι το μάθημα αυτό είναι κλειδί για την εκμάθηση πολλών ευρωπαϊκών γλωσσών, αλλά και ειδικής ορολογίας. Για να το πω απλά. Και να μην μιλήσω ούτε για ιστορία της ευρωπαϊκής παιδείας ούτε για μονότροπη εργαλειοποίηση* σχολείου και πανεπιστημίων (βλ. παλαιότερη ανάρτηση).


*Αν θεωρείται ότι δεν μπορούμε να το αποφύγουμε προς το παρόν, τουλάχιστον ας γίνει μια ευρύχωρη εργαλειοποίηση που θα χωρά όλες τις παραμέτρους, και την κοινωνική ενσωμάτωση ή "άνοδο", αλλά και τη (μη παπαγαλο)αριστεία, κρυφή ή και εξαργυρώσιμη σε εύκολη πια βαθμολογία.